Nem áll el!

2012.09.26. 22:29

Nem imádkoztatok elég beleéléssel, vagy hiányzott a miatyánk, mert ismét egész nap esett! A szüret ma is ugrott, helyette a körfejtés és a hétfőn préselt muscat must színelése volt a feladat, amit a Viviennel (aki fiú) megcsináltunk egy óra alatt össze- és szétszereléssel, valamint takarítással és tartálymosással együtt. Utána ismét megkaptam Etienne szavai szerint az "ezeréves sólymot", a 20 éves Renault-t és kimentem a szőlőbe. Egy közel 40 éves sylvaner (zöldszilváni) ültetvényt vágunk majd ki, majd - a hónapokig elhúzódó adminisztráció után - újratelepítik pinot blanc-nal. A főnök szerint a sylvaner egyrészt eladhatatlan mostanában, másrészt nem lehet belőle megfelelően piacos gasztro bort csinálni, nincs mese, öreg vagy nem, papa telepítette vagy nem, vége lesz. Tehát a kivágást kezdtem el azzal, hogy a hajtásokat elmetszettem és kiszedegettem a kordonból. Ha megérkezik a kivágásra az OK a bürokratáktól, akkor mehetnek a tőkék is.

 

 

Tegnap este leültünk Etiennel a konyhába, a többiek már aludtak. Kidugóztunk egy rizlinget és dumáltunk egy órát felette. Kérdezgettem a forgalomról, exportról és a válságról. Tettem ezt azért, mert láthatóan jól megy a szekér, a Franciaország-szerte a borászatokat sújtó drasztikus forgalom-visszaesés ellenére Etienne folyamatosan beruház: szállítócsigát, új prést, szerszámokat és óriási családi autót vett, emellett átépítette a pincét, területeket ad-vesz-cserél. Válaszaiból az derült ki, hogy több dolognak is köszönheti a sikerét: a legfontosabb, hogy felismerte a fogyasztói igényeket. Az elzászi borok nem mondhatók keresettnek sem Franciaországban, sem a világban, szerinte azért, mert majd minden borász az "oldschool" stilust képviseli. A borok egyhangúak, uniformizáltak, unalmasak, sőt, olykor oxidáltak és sokszor küszködnek borhibákkal. Ő mindenképpen olyan bort szeret/szeretne csinálni, ami egyszerre gasztro és egyszerre könnyen fogyasztható, nem lehet probléma meginni belőle 1-2 palackkal egy baráti társaságban, ugyanakkor nem lehet gond a hozzávaló étel kiválasztása sem. Szerinte a struktúra és a harmónia kialakítása a legfontosabb a borainál. Aztán elengedhetetlen a jó terroir kiválasztása, valamint annak bemutatása boron keresztül (neki 18 parcellán terül el a 17 ha szőlő). És persze szükséges nyelvtudás (kiválóan beszél angolul, németül és elzásziul :), valamint a megbízható munkaerő is. Ennek köszönhető az, hogy a belföldi eladásai, bár lassan és egyre több munkával ugyan, de növekszenek. Az export pedig néhány országot leszámítva szintén folyamatos növekedést mutat. Kanadában és Japánban például 18%-os növekedést ért el az előző évhez képest, míg például Hollandiában stagnál a forgalom és Svédországban pedig elvesztette az összes partnerét a monopólium-rendszer átszervezése miatt. Szerinte fontos a személyes kapcsolat is, így rengeteget utazik, mielőtt megérkeztem volna, pont Belgiumban járt több szakmai kóstoltatáson. Elmondása szerint nem könnyű a helyzet, de mivel van sikerélménye, ez nagyon inspirálja őt, energiát nyer belőle. 
(fotó: lopott :)
 
le-rose-mysterieux-d-etienne-loew.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://heteszseller.blog.hu/api/trackback/id/tr74805157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása