Megint eső!

2012.09.25. 23:25

Ma reggel ismét szép napra ébredtem, a változatosság kedvéért megint esett. Etienne két rossz hírrel ébresztett 7-kor, az egyik, hogy ma ne is álmodjak szüretről, a másik, hogy tegnap este elromlott a szivattyú elektronikája és ahelyett, hogy a prés kármentőjéből a tartályba szivattyúzta volna a mustot ép visszafelé nyomta, azaz a tartályból a kármentőbe. Mire Etienne észrevette már elfolyt 2 hektó présmust. Kevésbé volt kész, mint gondoltam, de azért ma délelőtt nem sokat beszélgettünk...
 
Egy Nescafé és két szelet baguette után fél 8-kor már a présben voltam, mostam, erre a főnök nagyon kényes, gyakorlatilag ragyognia kell, kaptam egy vajazó kést is, azzal kell kipiszkálnom a prés palástján lévő rovátkákból a beleszorult magokat. Hmmm! Utána körfejtettem a Pinot-t, ami már be is indult, kétszer 20 hektó van belőle, az egyik átállásos bio és biodinamikus, míg a másik "mezei". Ennek megfelelően először a biót kell fejteni, majd a simát, hogy még véletlenül se keveredjenek össze. Utána beültem az özönvíz előtti Renault-ba és elgurultam a Cormier, az Ostenberg és az Altenberg Grand Cru dűlőkbe fokolni, pontosabban refraktolni. Az eredmények reménytelennek tűnnek, a riesling várható alkoholtartalma 10.7, a traminié 13, a szürkebaráté 12.7, utóbbiaké jónak tűnik, de mégsem az, a magok még zöldek, a tanninok és a savak még karcosak. Emellett mindegyik a tegnapi és a mai eső hatására fél-fél fokot csökkent. Várni kell!
 Ajándékcsomag 075.jpg
 
Etienne: - Tomas, ma délután szabadfoglalkozás vagy csendespihenő! - Emígyen ebéd után autóba ültem és elmentem partnerünkhöz, a Bestheim Crémant birtokra és vettem 20 karton évjáratos pezsit, csak, hogy legyen mit inni este :) utána pedig megnéztem a kedvenc helyeimet, Riquewhir-t és Ribeauville-t, estére pedig, amikor ezeket a sorokat írom, ismét a kedvenc kocsmámban kötöttem ki és iszom a seprős sörömet.
 
 
Ajándékcsomag 086.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://heteszseller.blog.hu/api/trackback/id/tr594803264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása