Bienvenue á Strasbourg

2012.09.24. 21:08

Bienvenue á Strasbourg! Az út tűrhető volt, a végtelen német autópályán csak Adele, Sting és Lana szólt hozzám, ugyanakkor kaptam egy fél sziklát a szélvédőmre az előttem haladó kamion kerekei alól, amitől persze az berepedt. Emellett pedig egy életre megutáltam a tojásos szendvicset és a papírpoharas kávét, viszont az, hogy itt egy órával később sötétedik, nos az mindent elfeledtet.
Ma reggelre novemberi hangulat: ömlő eső, hideg és köd fogadott Westhoffenben, úgyhogy a délutáni jobb idő reményében inkább az új pinot noir-t körfejtettük, mely épp most indult be, még a hőmérséklet nem érte 20 fokot sem, de talán holnap már jó meleg lesz. Megnéztük az erjedő sylvaner rouge-t is, amely a zöldszilváni vörös változata és bár nem engedélyezett fajta, Etienne papája mégis telepített belőle vagy 40 éve, csak azért, hogy legyen belőle egy kis házi rosé.
 
Ajándékcsomag 002.jpg
Ebéd utánra kisütött a nap, így a muscat ottonelt és a muscat d'alsace-t szedtük a régi ismerősökkel, a Korzikáról idetelepült nyugdíjas Jean-Pierre-rel, aki állítólag megunta a mediterrán forróságot odalenn, de Etienne szerint inkább valami vaj kerülhetett a fejére, fiatalabb korábban nagy balhés figura volt a korzikai éjszakai életben. Aztán újra találkoztam a 78 éves Bernard-ral is, akinek öt éve minden nap meg kellett tanítanom egy magyar káromkodást. Mély nyomot hagyhatott benne, mert délután köszönés helyett egy erős akcentusos "a pi*ba" ordítással fogott kezet velem. Velünk tartott frissen diplomázott Vivien is, aki - a félreértések elkerülése végett - fiú, ő Etienne állandó segítsége. És persze jött néhány új tag is, akik mindig elzásziul, valamiféle ogre nyelven beszélgetek, mely érdekes keveréke a franciának és a németnek, valamint amiből én soha nem értek semmit, pedig hozzám is így szólnak.
 
Ajándékcsomag 019.jpg
(ezt neki ajánlom...ő tudja :)
A szüret után rögtön megtöltöttük, vagyis megtöltöttem a prést. Nem bogyózunk és nem zúzunk, az egész fürtöket a prés tetején nekem kell elosztani a négy sarokba egy műanyag (!) vasvillával. Nos, ezzel a cirka 20 mázsával én 3 kilót le is fogytam hipp-hopp, de nem bánom, mert este egy egész quiche vár rám a városban. Ő csak az enyém lesz! A várható alkohol egyébként 11,4 V/V%, a franciák nem mustfokot mérnek, hanem egy különleges refraktométerrel rögtön a várható alkoholtartalmat határozzák meg.
 
Ajándékcsomag 005.jpg
 
Ajándékcsomag 021.jpg
Attention! Indítom a prést!

A bejegyzés trackback címe:

https://heteszseller.blog.hu/api/trackback/id/tr1004800546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása